Întrebări frecvente

Ce este asociația AGPI?

Asociația pentru Gestionarea Proprietăților de Închiriat (AGPI) este prima și singura organizație non-guvernamentală creată pentru a susține mediul de business din domeniul închirierilor pe termen scurt și lung. Scopul asociației este de a pune la dispoziția membrilor toate resursele de care au nevoie pentru a putea avea succes în acest domeniu. Este o inițiativă creată de noi pentru noi.

Cum pot deveni membru?

Pentru a deveni membru, tot ce trebuie să faci este să accesezi secțiunea “Devino membru” și să completezi formularul de aderare. Deși nu este obligatoriu, ne-ar ajuta foarte mult să acordați, de asemenea, câteva minute completării formularului de interese. Acesta ne va ajuta să cuantificăm mult mai bine sentimentul din piață și să putem selecta inițiativele în funcție de preferințele membrilor.

Cum pot să devin sponsor și care este diferența față de un membru?

Pentru a sponsoriza eforturile asociației, nu trebuie decât să accesezi secțiunea “Devino sponsor sau partener” și să completezi formularul de contact. Există diverse metode prin care puteți susține (sponsoriza) asociația, așa că vom lua ulterior legătura cu dvs. pentru a identifica cea mai bună cale de colaborare împreună. Ca și opțiuni, putem menționa: completarea formularului 230 pentru redirecționarea celor 2 / 3,5% din impozit pentru persoane fizice; completarea formularului 107 pentru redirecționarea celor 20% din impozit pentru persoane juridice; sponsorizări directe de bunuri/servicii sau financiare; etc. Sponsorii au, de asemenea, calitatea de membru și drept de vot în adunarea generală.

Cum pot să devin partener și care este diferența față de un membru sau sponsor?

Partenerii noștri sunt reprezentați prin entități juridice care doresc să susțină eforturile asociației, însă nu vor avea drept de vot în adunarea generală. Partenerii pot sponsoriza asociația și pot beneficia de reclamă și prezență în newsletter și pe site-ul asociației. Prin partener înțelegem orice entitate care dorește să susțină strategia AGPI și contribuie cu resurse în acest sens.

Care sunt avantajele de a fi membru?

Există multiple avantaje, printre care și următoarele:

  • Reprezentare și Voce Colectivă: Membrii vor avea, pentru prima dată, o voce (din ce în ce mai puternică pe măsură ce numărul membrilor crește) în fața autorităților locale sau a altor organizații, putând să-și facă mai bine auzite nevoile și preocupările; deschizând calea pentru schimbări potențiale în favoarea membrilor.

  • Influență în Industrie: Prin intermediul asociației, membrii pot contribui la dezvoltarea și stabilirea standardelor și reglementărilor în industria închirierilor pe termen scurt.

  • Un Singur Loc: Tot ce ai nevoie într-un singur loc. Fără confuzie, totul este organizat și la dispoziția ta.

  • Resurse și Informații: Asociația poate oferi acces la resurse și informații relevante pentru industria închirierilor pe termen scurt, mediu și lung. De cele mai multe ori, persoanele fizice sau juridice implicate în acest domeniu fie nu au toate informațiile corecte și complete la dispoziție, fie petrec mult timp pentru a le identifica. Ne propunem să facilităm acest proces.

  • Training și Dezvoltare Profesională: Sesiuni de training și ateliere pentru a ajuta membrii să-și îmbunătățească abilitățile în managementul proprietăților și în afaceri în general.

  • Networking: Oportunitatea de a crea rețele și de a colabora cu alte companii și/sau profesioniști din industrie. Este singura locație din România care va oferi aceste conexiuni în așa fel încât membrii să poată accesa un hub central pentru a identifica orice partener de care au nevoie.

  • Acces la Resurse și Instrumente Specializate: Asociația poate oferi acces la instrumente sau tehnologii specializate pentru managementul proprietăților sau pentru creșterea eficienței operaționale. Furnizorii de servicii pe care dorim să îi identificăm pentru voi oferă o gamă largă de servicii necesare, cum ar fi fișe de check-in automatizate, design de site-uri web, manageri de canale, etc.

  • Asistență Juridică și Consiliere: Membrii ar putea beneficia de asistență juridică sau consiliere în probleme legate de închiriere și proprietăți, oferindu-le o mai mare siguranță în activitățile lor.

  • Recomandări și Referințe: Asociația va facilita schimbul de recomandări între membri, ceea ce ar putea genera noi oportunități de afaceri sau colaborări.

  • Participarea la Evenimente și Conferințe: Oportunitatea de a participa la evenimente și conferințe organizate de asociație, care pot oferi oportunități de networking și învățare. Vom oferi atât evenimente live, cât și virtuale.

  • Acoperire de Asigurare: În prezent, nu există un produs în România care să acopere daunele produse de oaspeți. Planificăm să schimbăm acest lucru.

Cine poate fi membru?

Orice persoană fizică sau juridică ce activează în domeniul închirierilor de imobile sau poate dovedi că intenționează să înceapă curând activitatea în domeniu este eligibilă. Aici includem nu doar proprietari, ci și co-host și toate firmele ce comercializează produse sau servicii de interes, precum firme de property management, de curățenie sau spălătorii, software specializat, consumabile și alte produse necesare, etc.

Pot să devin membru doar dacă sunt deja proprietar și activez în acest domeniu?

Nu, poți deveni membru și dacă ai în plan această activitate. Tot ce trebuie să faci este să ne oferi câteva detalii despre inițiativa ta pentru a confirma validitatea intenției. Dacă planul tău este doar la stadiul de idee, te invităm să ni te alături când vei avea un minim progres spre inițierea activității.

Există diverse tipuri de membership?

Nu! Ținând cont de valorile AGPI, toți suntem egali. Nu există mai multe tipuri de membership, însă, în funcție de tipul de participare, cotizația anuală va fi diferențiată. De ce? Deoarece plusvaloarea adusă de AGPI se aplică direct proporțional business-ului dvs. Așadar, dacă reușim să obținem o scădere de taxe, un proprietar cu o proprietate va beneficia de o reducere de costuri în valoare de x RON; în timp ce un alt proprietar cu 10 proprietăți va beneficia de o reducere de 10x RON.

Cum contribuie AGPI la crearea unui cadru legal optim pentru business-ul meu?

Asociația va filtra feedback-ul membrilor și va iniția în mod strategic diverse propuneri și planuri pentru a acoperi problemele identificate. Deși suntem conștienți de magnitudinea eforturilor necesare, propunem o abordare holistică și planificată pe o perioadă determinată (în fiecare an vom prioritiza anumite inițiative) în vederea creării unui plan fezabil. Nu considerăm că o abordare prea rapidă sau directă poate avea șanse de câștig, așadar adresăm această rugăminte membrilor noștri: de a avea răbdare și a susține strategia agreată. Nu putem rezolva totul deodată, însă promitem că putem rezolva câte puțin în fiecare zi!

Ce tipuri de proprietăți sunt eligibile pentru înregistrare în cadrul asociației?

Dacă ești proprietar sau co-host pentru orice tip de proprietate ce poate fi oferită spre închiriere, ești binevenit. Te invităm să faci parte din asociație indiferent dacă ai un hotel, motel, pensiune, apart-hotel, boutique hotel, apartament, casă, rulotă, camping, glamping și multe altele. Orice structură configurată pentru a oferi cazare este eligibilă.

Ce servicii și resurse sunt disponibile pentru membri?

Te invităm să analizezi site-ul AGPI pentru a afla mai multe informații despre resursele puse la dispoziție direct sau indirect prin partenerii noștri.

Ma poate ajuta AGPI să fiu la curent cu noutățile din domeniu?

Da, promisiunea noastră către comunitate este că vom depune toate eforturile posibile pentru a publica în termen cât mai scurt informații despre noutățile și schimbările din domeniu. Acestea vor fi publicate pe site-ul asociației sau vor fi transmise către membri prin intermediul newsletter-ului și al altor mijloace de informare pe care asociația le va folosi în acest scop.

Odată ce devin membru, există vreo obligație de a rămâne în asociație o anumită perioadă de timp?

Nu, poți alege să îți închei statutul de membru printr-o cerere transmisă pe adresa noastră de e-mail. Cotizațiile achitate anterior nu vor fi rambursate.

Există vreo obligație să particip în mod activ sau să aloc timp sau resurse asociației?

Nu, poți participa în măsura în care dorești sau îți permite timpul. Ne dorim ca membrii noștri să fie implicați pe cât de mult își doresc.

Dacă doresc să ies din asociație, mă mai pot înscrie ulterior?

Da, poți relua procesul de aderare și formularul tău va fi revizuit în funcție de situația specifică. În cazul în care calitatea de membru a fost revocată pentru încălcarea Regulamentului Intern, aceasta nu va putea fi reluată.

Cu ce mă ajută să fiu membru?

Ca în orice alt domeniu, nicio schimbare nu se poate întâmpla dacă nu se formează o uniune dispusă să lupte pentru aceste schimbări. Știm cu toții câte probleme și piedici înfruntăm zi de zi așa că dacă devii membru, ne putem ajuta să depășim aceste obstacole împreună. Fără acțiune, nimic nu se va schimba în bine. În plus:

  • Este o șansă de a-mi face în sfârșit auzită vocea și de a putea ridica subiecte de interes, precum și de a încerca să îmbunătățesc ponderea tuturor taxelor pe care trebuie să le plătesc

  • Îmbunătățește turismul și poate și rezervările mele

  • Pot să fac parte din ceva, pot să întâlnesc oameni cu gânduri asemănătoare

  • Pot rămâne la curent cu ultimele știri

  • Pot găsi informații relevante despre furnizori, taxe etc.

  • O singură locație în loc de 100 de grupuri. Organizat, totul într-un singur loc

  • Colectiv putem negocia oferte mai bune, reduceri

  • Pot fi protejat

  • Pot obține o asigurare pentru a acoperi daunele cauzate de oaspeții mei

  • Pot să-mi transmit preocupările și să văd pe cineva care ia măsuri

  • Pot fi voluntar și pot dona unei entități care chiar îmi poate ajuta afacerea

Trebuie să am proprietăți clasificate pentru a deveni membru?

Nu, datele tale sunt private și le gestionăm conform GDPR, deci nu există nicio obligație în acest sens. Deși susținem un mediu de business etic și corect, scopul asociației nu este să ostracizeze membrii care poate nu sunt la curent cu toate formalitățile sau taxele necesare, ci dimpotrivă, să le aducă la cunoștință care sunt acestea și, bineînțeles, să susțină un mediu egal pentru toți.

Costul cotizației (membership-ului) se va modifica?

Este posibil ca membership-ul să se modifice în timp, în funcție de inflație și alți factori economici. Aceste detalii vor fi întotdeauna publice și, desigur, poți opta să îți închei statutul de membru în cazul în care nu mai dorești să achiziționezi cotizația.

Dacă am nevoie de ajutor, cum pot proceda pentru a obține informația respectivă? Dar dacă am o urgență?

Poți lua legătura cu noi prin intermediul formularului de contact. Promitem că vom răspunde cât se poate de repede. De asemenea, dacă există o urgență majoră, te sfătuim să iei legătura cu noi folosind adresa de e-mail sau telefonic.

Care sunt politica și procedurile de asigurare a confidențialității datelor membrilor?

Datele personale sunt procesate conform legislației în domeniu, politicii GDPR și sfaturilor firmei de avocatură parteneră, astfel încât vă asigurăm confidențialitatea și utilizarea corectă a acestora.

Care sunt termenii și condițiile generale?

Vom transmite tuturor membrilor noștri Regulamentul Intern.

a person holding a wooden block with the word faqs on it
a person holding a wooden block with the word faqs on it

Contactează-ne!

Poți lua legatura cu noi pentru întrebări adiționale:

Ai nevoie de mai multe informații?